کاشت مو به روش میکروگرافت: تکنیک پیشرفته کاشت مو

کاشت مو به روش میکروگرافت Micrograft  یکی از برترین  تکنیک‌های پیشرفته کاشت مو می باشد که این متد کاشت، علاوه بر طبیعی بودن نتیجه عمل کاشت مو نسبت به سایر روش های شناخته شده ،  به روشی کم تهاجم، با تراکم کاشت بسیار بالا شناخته شده است.
کاشت مو به روش میکروگرافت در کلینیک کاشت مو شیـــــرزادگان در اهواز، به صورت کاملا اصولی و تحت نظارت مستقیم خانم شیـــــرزادگان انجام می شود. 
پیج ما را در اینستاگرام دنبال کنید تا از آخرین تخفیف ها و آموزش ها و خدمات انجام شده در کلینیک با خبر شوید

        

کاشت مو به روش میکروگرفات برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی که به صورت ارثی  طاسی ژنتیکی دارند.
  • افرادی که ریزش مو به صورت سکه ای دارند.
  • افرادی که روی پوست سر جای اسکار و زخم و بخیه دارند.
  • بیمارانی که به هر دلیلی شیمی درمانی کرده و بخشی از موهای خود را از دست داده اند.
بررسی وضعیت سلامت فرد مراجعه کننده:  فرد مراجعه کننده باید وضعیت سلامتی مناسبی داشته باشد.به همین دلیل قبل از عمل کاشت مو، آزمایش خون توسط پزشک متخصص تجویز خواهد شد.
پیشینه بیماری‌ها: هر گونه بیماری پایه مانند دیابت، مشکلات قلبی و غیره باید در نظر گرفته شود، زیرا ممکن است برخی از شرایط پزشکی مانع موفقیت عمل شوند.
بررسی تاریخچه عمل های  جراحی فرد متقاضی: اگر فرد متقاضی قبلا عمل جراحی خاصی انجام داده باید به پزشک اطلاع دهد. 
توقعات از نتیجه کاشت مو: داشتن توقعات واقع‌بینانه در مورد نتایج این عمل بسیار مهم است.
ویزیت زیباجو توسط متخصص کاشت مو: پزشک متخصص می‌تواند با بررسی موضوعات پزشکی و شرایط شخصی فرد، توصیه‌های دقیقی در مورد اینکه آیا این روش کاشت، مناسب است یا خیر، ارائه دهد.

مراحل کاشت مو به روش میکروگرفت:

  • مرحله اول : طراحی خط رویش مو

خط رویش مو، مهمترین فاکتور در طبیعی بودن عمل کاشت مو می باشد.با توجه به تجربه پزشک و تکنسین کاشت، بر اساس ظاهر فرد زیباجو،فاصله ابرو تا شروع رویش مو در جلوی سر،خط رویش طراحی می گردد. به دلیل محدود بودن بانک مو،تکنسین کاشت با دقت بسیار بالا این محل را طراحی کرده، تا در ادامه مراحل کاشت، طبق ترسیم خط رویش،محل مورد نظر را با گرافت های برداشت شده ،کاشت کنند.
  • مرحله دوم: بی حسی موضعی محل برداشت گرفت

بی حسی موضعی پوست سر -کلینیک کاشت مو شیرزادگان در اهواز

به لطف تزریق موضعی ماده بی حسی بنام لیدوکائین ،عمل کاشت مو در این روش با درد کمی همراه خواهد بود. بعد از تزریق لیدوکائین پوست سر کاملا بی حس خواهد شد.

آیا تزریق ماده بی حسی درد آورد است؟

تزریق بی حسی پشت سر

تزریق بی حسی در پشت سر جهت بی حس کردن محل برداشت

 

منطقه علامت گذاری شده بی حسی می شود.  بعد از تزریق بی حسی شما متوجه مراحل کاشت نخواهید شد و کاملا آسوده و راحت خواهید بود

یکی از  نگرانی های زیباجویان میزان و شدت درد در عمل کاشت مو یا کاشت ابرو می باشد.  در پاسخ به این سوال باید در نظر گرفت که به صورت طبیعی هر جسم خارجی که وارد پوست بدن شود باعث تحریک اعصاب پوست خواهد شد و مقداری درد به همراه خواهد داشت. ولی این درد در زمان تزریق قابل تحمل بوده و بعد از چند لحظه از تزریق ماده بی حسی،پوست سر بی حس شده و برداشت گرافت مو و بعد از آن کاشت مو با درد بسیار کمی که قابل تحمل می باشد همراه خواهد بود. بعد از انجام عمل کاشت به دلیل وجود ماده بی حسی در پوست تا مدتی ناحیه کاشت شده بی حس بوده که بعد از حدود یک هفته و با خوردن مایعات زیاد،این ماده از بدن دفع خواهد شد. لازم به ذکر است ممکن است در برخی مراجعه کنندگان محل تزریق ماده بی حسی تا چند روز،چند هفته یا حتی چند ماه نیز حالت بی حسی داشته باشد که به مرور زمان برطرف خواهد شد.

مرحله سوم: برداشت گرافت

برداشت گرافت ها توسط دستگاه مخصوص

 

یکی از حساس ترین و مهمترین مراحل عمل کاشت مو ،برداشت گرافت ها می باشد. تکنسین ها ،با دقت و حوصله، شروع  به برداشت گرافت ها توسط دستگاه پانچ از ناحیه پشت سر کرده ، و بعد از آن گرفت های برداشت شده را در محلی  نگهداری کرده تا درمرحله بعد این گرافت ها کاشته شوند.

برداشت گرافت با دستگاه پانچ

برداشت فولیکول های مو توسط دستگاههای پانچ اتوماتیک انجام می شود. دستگاه پانچ اتوماتیک، احتمال  آسیب به گرفت ها در ناحیه برداشت فولیکول ها را به حداقل می رساند. منطقه برداشت پشت سر، دارای سوراخ های بسیار ریز به قطر 0/1 می باشد، که بسیار سریع ترمیم می شود و بعد از 3 ماه هیچ آثاری از منطقه ی برداشت پشت سر نمی ماند.

ضدعفونی کردن محل برداشت گرفت

قبل از شروع، محل برداشت ضدعفونی می گردد

حین عملیات برداشت گرفت

حین عملیات برداشت گرفت

گرفت های مو بر اساس تعداد تار موی موجود در هر گرفت دسته بندی می شوند. به طور کلی، گرفت های مو به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • گرفت تکی: این گرفت ها حاوی یک تار مو هستند.
  • گرفت چندتایی: این گرفت ها حاوی بیش از یک تار مو هستند.

گرفت های چندتایی به طور معمول حاوی دو تا چهار تار مو هستند، اما می توانند تا شش تار مو نیز داشته باشند. گرفت های چند تار معمولاً برای کاشت مو در نواحی وسیع تر سر استفاده می شوند.
در عمل کاشت مو، تعداد گرفت های مورد نیاز برای کاشت مو بر اساس میزان ریزش مو در ناحیه مورد نظر تعیین می شود. به طور کلی، هرچه میزان ریزش مو بیشتر باشد، به تعداد بیشتری گرفت نیاز است.
در برخی موارد، ممکن است پزشک از ترکیب گرفت های تک تار و چند تار برای کاشت مو استفاده کند. این کار به ایجاد تراکم طبیعی تر مو در ناحیه کاشته شده کمک می کند.
در اینجا   دسته بندی گرفت های مو آورده شده است:
نوع گرفت
تعداد تار مو
تک تار
1
چند تار
2 تا 6
در مواردی که مراجعه کننده کاشت مو با تاسی شدید همراه باشد، و با توجه به محدودیت محل برداشت از بانک مو به دلیل حساسیت پوست و زخم شدن محل برداشت،در صورتی که بانک موی مراجعه کننده اجازه دهد، می توان عمل کاشت مو را در دو بازه زمانی انجام داد. این بازه زمانی می تواند بعد از کاشت مرحله اول و خوب شدن زخم محل برداشت گرافت ها مجدداً انجام شود. 

 

مرحله چهارم : ایجاد اسلیت یا شکاف 

ایجاد شکافت در محل نایجه پوست سر محل کاشت گرافت ها

اسلیت یا شکاف  محل هایی برای جایگذاری گرفت در پوست می باشد که این شکاف ها به اندازه قطر گرفت روی پوست ایجاد می شود.  هر چه میزان شکاف متراکم تر باشد ،در نتیجه کاشت طبیعی تر با تراکم بالا خواهید داشت. البته تراکم کاشت هر فردی مختص به خودش است و باید تراگم کاشت متناسب با ظرفیت بانک مو و حجم طاسی باشد.

مرحله چهارم: کاشت گرفت

در مرحله قبلی،شکاف ها ایجاد شد و حال موقع کاشت گرفت ها می باشد. در این مرحله ، گرفت هایی که از قبل درون محول مخصوص نگهداری شده است، توسط تکنیسن های با تجربه درون شیار ها قرار می گیرند. این مرحله باید با دقت بسیار بالایی انجام شود زیرا قطر شیار ها تقریبا با گرفت ها برابر است.به همین دلیل جهت آسیب نرسیدن به ریشه مو ها، باید تکنسین ها با حوصله و صبر و با تمرکز بالا،گرفت ها را درون شیار ها قرار دهند.لازم به توضیح است زاویه قرارگیری گرفت در پوست بسیار مهم است و باید هم سو با خواب مو ها گرفت ها در پوست کاشت شوند.
Print

2 نظر در مطلب "کاشت مو به روش میکروگرافت: تکنیک پیشرفته کاشت مو" ثبت شده است

0
1
Avatar image

علی رضایی

1402/10/29 09:29 ب.ظ

با سلام لطفا راهنمایی کنید مراحل کاشت مو آیا دردناک است؟


0
0
Avatar image

مدیر کلینیک

1402/10/29 09:38 ب.ظ

با سلام به علی رضایی عزیز. همانطور که در مقاله توضیح داده ایم با توجه به تزریق ماده بی حسی در پوست ، عمل کاشت مو با درد بسیار کمی همراه خواهد بود. برای مشاوره با ما در تماس باشید. با تشکر

نوشتن یک نظر

This form collects your name, email, IP address and content so that we can keep track of the comments placed on the website. For more info check our Privacy Policy and Terms Of Use where you will get more info on where, how and why we store your data.
افزودن نظر